کد مطلب:27931
شنبه 1 فروردين 1394
آمار بازدید:19
مسلم است كه تمام كارهاي خداوند از روي حكمت است فلسفه و حكمت خلقت حضرت عيسي بدون پدر چه بوده است؟
قرآن مجيد فلسفه خلقت بدون پدر حضرت عيسي(ع) را چنين بيان مي نمايد: {A{/Bقالَ رَبُّكِ هُوَ عَلَيَّ هَيِّنٌ وَ لِنَجْعَلَهُ آيَةً لِلنَّاسِ وَ رَحْمَةً مِنَّا{w3-14w}{I19:21I}/}A}{M؛ پروردگارت فرمود: اين كار بر ما آسان است تا او را نشانه اي براي مردم و رحمتي از سوي خود قرار دهيم M}. توضيح آنكه خداوند هر پيامبري را براي اثبات نبوتش به سلاح اعجاز مجهز مي سازد تا جهانيان به روشني صداقت او را در ارتباط با مبدأ آفرينش و عالم غيب دريابند و بدو ايمان آورند. گاه حكمت چنين اقتضا مي كند كه اين آيت و نشانه را پيش از دعوي نبوت آشكار سازد تا توجه همگان به سوي نبي و امر خطير نبوتش جلب گردد و زمينه هاي لازم رواني و فكري براي پذيرش دعوت حق فراهم گردد. اين مطلب به گونه هاي مختلف نسبت به برخي از انبيا عليهم السلام رخ داده است. چنان كه مقارن ميلاد پربركت پيامبر اكرم(ص) حوادث عظيمي مانند خشك شدن درياچه ساوه كه مظهر بت پرستي بود و شكستن كنگره هاي طاق كسري كه بزرگ ترين مظهر قدرت طاغوتي زمان بود و حوادث ديگري رخ نمود كه ظهور مردي بت شكن و طاغوت برانداز را نويد مي داد. اين گونه معجزات را در اصطلاح «ارهاص» مي نامند. خلقت حضرت عيسي(ع) بدين سان يكي از مصداق هاي بارز ارهاص است چه به دنبال خود همه افكار را به سوي مريم جلب نمود و آن مقدمه بود تا عيسي(ع) در گهواره به سخن آيد و درمقام دفاع از مادر نبوت خويش را اعلام دارد: {A{/Bفَأَشارَتْ إِلَيْهِ قالُوا كَيْفَ نُكَلِّمُ مَنْ كانَ فِي اَلْمَهْدِ صَبِيًّا قالَ: إِنِّي عَبْدُ اَللَّهِ آتانِيَ اَلْكِتابَ {w1-16w}{I19:30-29I}/}A}
مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.